Voor wie?

De neurowetenschappers achter de AI Eye Tracking-tool hebben deze speciaal ontwikkeld voor marketeers. Voornamelijk in het kader van efficiëntie op het ontwikkelen van content.

Waar zij jarenlang samenwerkten met verschillende partijen aan fysieke eye tracking-onderzoeken, kostte dit vaak veel tijd. Daardoor was het ook niet mogelijk om op korte termijn verschillende testen te kunnen uitvoeren en ook zeker niet tegelijkertijd. Hierop dachten ze dat dit wel slimmer moest kunnen, dus hebben ze met behulp van machine learning een algoritme bedacht die bezoekersgedrag kan voorspellen. 

Aandacht op de juiste elementen

De AI Eye Tracking-tool wordt ingezet voor verschillende soorten klanten. Van huidverzorging tot automotive tot zelfs de service-industrie, elk bedrijf met creatieve uitingen kan gebruik maken van deze service. Bij het ontwikkelen van campagnes is het belangrijk om de aandacht van de bezoeker te pakken, zodat ze een incentive krijgen om een actie te ondernemen. Aandacht is hier een essentieel aspect. Hoe weet je zeker dat de aandacht op de juiste elementen liggen in een creatieve uiting? Simpel: haal de creative door de AI Eye Tracking-tool. Valideer je ideeën en pas aan waar mogelijk.  

Creëer efficiënter content en weet zeker dat de belangrijkste elementen de aandacht krijgen en je boodschap ook duidelijk overkomt

Efficiëntieslag  

Voor bedrijven die regelmatig campagnes doen en hier content voor creëren, is de tool de ideale oplossing. Het zal niet alleen besparen op tijd, maar ook op kosten. Het is mogelijk om meerdere versies van dezelfde campagnes live te testen, maar daar moet de campagne wel eerst live. Dan is dus nog steeds onzeker of de uiting daadwerkelijk effectief is en het gewenste resultaat zal opleveren. Door dit voor livegang te doen, weet je zeker dat de uitingen in ieder geval correct opgezet zijn en is een test tijdens livegang uiterst geschikt om te testen op verschillende copy. Creëer efficiënter content, waarbij je zeker weet dat de belangrijkste elementen de aandacht krijgen en je boodschap ook duidelijk overkomt.