Onze aanpak

Het grootste voordeel aan AI Eye Tracking is dat het snel resultaten oplevert! Onze aanpak van creatieve uitingen optimaliseren is een enorme besparing op tijd. Waar real-time testen tijd en geld kost, krijg je bij AI Eye Tracking inzichten binnen enkele seconden. Vanzelfsprekend moet er het een en ander worden gedaan om deze inzichten te verkrijgen, maar dat is een vrij eenvoudig proces. 

  1. Verzamelen 
    Of het gaat om één uiting waarbij je wil weten of de opzet en content duidelijk overkomt en de juiste elementen focus hebben of meerdere, alles kan! Wij bundelen de uitingen die getest worden en maken aparte mappen met de resultaten. 
  1. Testen 
    Wij testen de uitingen via de tool en analyseren de metrics en de bijbehorende scores. Hier wordt op een schaal van 1-100 aangegeven hoe je uiting scoort op focus, duidelijkheid, cognitieve lading en engagement.  
  1. Feedback en optimalisatie 
    Dit is waar we de gegenereerde metrics combineren met onze expertise op het gebied van (UX) design. Door deze twee te combineren heb je het voordeel van historische onderzoeken en menselijke expertise en iemand die de aspecten van het merk en bedrijf kent. Op basis hiervan doen we suggesties voor het optimaliseren van de uiting.  

Designvoorstellen

Heb je zelf geen in-house designer, maar wil je wel suggesties hoe je de uiting kunt aanpassen? Zoals eerder benoemd beschikken wij over de expertise van een designer. Met ervaring op het gebied van app en web-ontwikkeling, reclame-uitingen en overig grafisch werk, kunnen we eenvoudig designvoorstellen doen. 

Meer insights 

Het is mogelijk om naast de vier standaard metrics ook specifiekere insights en feedback terug te krijgen. Met de nieuwe add-on binnen de AI Eye Tracking-tool is het mogelijk om je uiting een aantal specificaties mee te geven. Hierbij wordt de creative in feite gebenchmarkt op performance. Zo kies je het doel, markt en use case uit. Een voorbeeld: doel van de uiting is conversie, markt is beauty en use case is e-commerce website. Zo heb je niet alleen specifiekere insights, maar ook specifiekere optimalisatie suggesties.